fredag 14 januari 2011

Now is the time for planning my Third Viking



Båten ligger nu vid floden Elde. Du hittar floden norr om Wittenberge och platsen är mittemellan namnet Elde och Waren (Mürtitz). HSS Katalin is now at an marina at the river Elde. (In the center of the Triangle Schwerin, Waren and Wittenberge).


Now is the time for planning my Third Viking. Preliminary dates for puttng the boat to sea is 16th or 30th of april 2011. I will be at the marina a week before to paint and make maintenance

Preliminära datum för sjösättning är 16 eller 30 april. Jag kommer att åka ned och vårrusta ca en vecka före sjösättning. Om inte vintern ställt till det så blir det sedvanlig översyn. Målning av skrovet under vattenlinjen som jag f ö kommer att höja 10-15 cm som mest. Fördäck förstärks med ytterligare ett lager armerad plast. Bättring av färg på kajuta och styrhytt. Sittbrunnen måste få sig en ordentlig duvning. Byte av alla filter för bränsle, olja, luft. Byte av impeller. Oljebyte motor och backslag. Smörjning av axel och roder. Reparation av signalhorn.Total funktionskontroll. Inspektion av räddningsutrustning.

I have bought two books with good instruction for boating on the Elbe, called Törnführer.

Inköpet av Törnführer Elbe teil 1 u. 2 kommer förhoppningsvis öka chanserna till en säker framfart på Elbe. Jag letar efter motsvarande för Elbe och Vltava (Moldau) på tjeckiska sidan. Jag har hittat fina beskrivningar och bilder för färden i Tjeckien och dom har jag lagt in här. För en överblick klicka på länken http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/c/cb/Elbe_Einzugsgebiet.png
som är samma bild som ovan men med länken kan du zooma titta lite närmare.




The Czech Republic is connected to the western neighbors and the North Sea by River Elbe. About 50 km north of Prague River Vltava (Moldau) flows into this stream too. Springs of Vltava lie some kilometers north of River Danube, near Linz but already on Czech grounds. River Vltava is navigable from the weir of Trebnice. Bata Canal lies in the eastern part of the country. It's accompanied by River Morava (March). The canal flows into River Morava at the Slovenian - Austrian border. Unfortunately, Morava is not navigable down to River Danube anymore
91 km    133.00 x 6.00 m   10
2.20 m    4.70 m


Moldova
The Bohemian river can be seen by skippers by three different ways: From Elbe/Labe to
Prague it is a big river making no problems to leisure boaters and the city of Prague offers all amenities. Above Prague, the river is still navigable for about 40 km. Skippers can go as far as to Vrané and commercial traffic to the weir of Trebnice. Further up, where Moldova is really charming, it’s navigable for canoeists or with rubber boats only.

This waterway, connecting the capital of the Czech Republic with the metropolitan area of Berlin and the Baltic Sea could be of great importance. But traffic has gone back for quite some time now. Ship convoys have great problems, especially between the confluence of Elbe with Moldau and Magdeburg, because of the unstable flow conditions. The Czech side would like to solve this problem with a dam just before the border to Germany, but German as well as Czech environment protectors are against this project.





 

Those short videos were taken from the train from Berlin to Budapest july 2009. It can give you a hint was Elbe/Vlata is like.
Jag filmade Elbe sommaren 2009 när jag lämnat båten i Berlin och åkte till Budapest för att umgås med Katalin. Med på färden var min dotterdotter Liv och hennes pappa Stefan.


Inga kommentarer: